Importanța unui sistem digestiv sănătos pentru o imunitate sporită

Intestinele sănătoase sunt semn de sănătate și bunăstare generală. Știința a stabilit că există o clară legătura între creier și intestin, de aceea intestinul a fost numit pe drept “al doilea creier”.

Expresii precum “fluturași în stomac” sau “să-ți verși mațele” de fapt spun mai mult decât se citește la prima vedere. Fie că cineva are mațele înnodate de la un discurs, sau cineva nu are stomacul puternic pentru a face ceva, faptul rămâne: gândim și simțim cu intestinele noastre la fel de mult pe cât o facem cu creierul. Nu este atunci logic ca un intestin puternic și sănătos va determina un corp sănătos și o minte puternică?

Cercetarile sugerează că o microflora intestinală ce căptușește intestinele înseamnă mai mult decăt doar bacterii “bune” sau “rele”, si că cea mai importanta functie a lor este să regularizeze răspunsul imunitar al corpului, în special când este confruntat cu stresul. Este o rută cu dublu sens: psihologia și factorii psiho-sociali influențează funcționarea fiziologică a intestinelor, iar un intestin puternic și sănătos poate ajuta pe cineva să rămână agil și în formă din punct de vedere mental.

Un studiu știintific recent din Nutriția în Practica Clinica/Nutrition in Clinical Practice arata că microorganismele sau flora intestinală ce trăiește în intestinele umane formează o rețea de controale naturale ce regularizează starea psihică, apetitul, greutatea corporală, absorbția de nutrienti, stresul si răspunsul imunitar. Nu e nici o surpriză deci că tractul digestiv uman este casa a 70% din sistemul imunitar. Mai simplu, mâncarea noastră de fiecare zi poate ajuta sau dăuna sănătății noastre minte-corp.

Un alt exemplu care dovedețște conexiunea creier-intestin este că atunci când ne gândim la hrana și apetitul este stimulat. In mod similar, un intestin in suferință poate cauza stres și depresie. Aproape oricare substantă ce controlează creierul este generată in intestin, inclusiv hormonii și neurotransmițătorii precum serotonina, dopamina, glutamatul, GABA si norepinefrina. Intestinul este casa 100 milioane de neuroni – mai mulți decât are măduva spinării. Mai conține 25 de proteine cerebrale minore, celule majore care regularizează funcția imună, unul dintre opiaceele sintetizate de corp, si benzodiazepinele produse local.

Recent a mai fost facută o adăugare la sistemul nervos: intestinul, cunoscut și ca sistemul nervos enteric. Este aranjat in tecile formate de țesut găsit în căptușeala esofagului, stomacului, intestinului subțire și colonului. Se știe că are o importantă funcție în regularizarea emoțiilor. Nu este evident de ce simptomele de la cele două creiere sunt adesea o sursă de confuzie?

Cum ajută flora intestinală digestia și alimentele care ajutaă la construirea acesteia

Celulele din sistemul digestiv uman sunt lipsite de unele dintre enzimele necesare pentru descompunerea anumitor tipuri de hrana. Bacteriile bune din intestinele noastre au totuși ceea ce trebuie pentru descompunerea acelor tipuri de hrana. Această microfloră mai face si complexul vitaminic B și deci ajuta absorbția lipidelor, calciului, fierului si magneziului.

Actul de reînsămânțare a intestinelor pentru a susține viața intestinală poate fi facut cu probiotice și alimente fermentate. Vegetale proaspete cu frunze, fructe și fibră, cereale integrale, lintea, usturoiul, ceaiul verde și miso sunt doar câteva exemple.

Deci data viitoare când vă găsiți minunându-vă de ce să gătiți pentru cină, gândiți-vă puțin la milioanele de organisme minuscule a căror casă este intestinul vostru. Hrăniți-le corect si ele vă vor hrăni pe voi.

SURSE

https://viataverdeviu.ro/

http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=gut-second-brain
http://howto.yellow.co.nz
http://www.todaysdietitian.com/newarchives/060112p58.shtml
http://www.naturalnews.com/041177_healthy_gut_immune_system_digestive_health.html – intestinele

Foto: Frumoasa verde

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d bloggers like this: